Mic dejun pe repede înainte

breakfast featured

Sunt dimineți în care zbor din casă cu gândul că iar întârzii și o să-mi chiorăie stomacul în întâlnire. Sunt alte dimineți în care mă holbez în frigider și parcă nu-mi vine să mănânc nimic din ce găsesc în el. Sunt alte dimineți în care aș mânca ceva delicios, dar din lipsă de inspirație, iau două fructe și plec.

Am descoperit că nu sunt singură în situațiile de mai sus, așa că m-am gândit la cele mai rapide și gustoase variante.

Micul meu dejun preferat e de departe #smoothiebowl, iar în diminețile în care am ceva mai mult timp pun blender-ul în funcțiune ca să-l fac. Rețeta e fix cum îmi place, simplă și structurată: Un strat de fulgi de ovăz (îi prefer pe cei sparți pentru că se înmoaie mult mai repede ca cei întregi), un strat de smoothie și, dacă vreau să impresionez, decorez totul cu nuci și semințe.

În zilele în care zbor din casă, iau un Sloop de pe drum, iar când ajung la birou îl torn peste câteva linguri de cereale integrale. 

1. Aici am folosit cereale integrale peste care am turnat Sloop cu cocos și m-am jucat cu decorațiunile: curmale fără sâmburi, nuci proaspăt apărute pe tarabele din Obor și semințe de dovleac românesc (le prefer pe astea versus cele importate tocmai din China).

SLOOP-1-3

Nuca de cocos se găsește pe tot parcursul anului, iar apogeul său va fi chiar în perioada octombrie – decembrie.

2. Îmi place să mă joc cu smoothiebowl-ul meu și fac asta schimbând fructele și ingredientele.                       Am folosit Sloop piersică, fulgi de ovăz și am decorat cu fructe proaspete și o mână de goji.

SLOOP-1-7

3. În cinstea verii, care tocmai s-a terminat, am tăiat jumătate de pepene galben mic, am turnat Sloop cu pepene și am mai aruncat câteva nuci de Brazilia, semințe de in și cuburi de cocos uscat. A se servi cu paiul sau cu lingurița.SLOOP-1-16

SLOOP-1-19

4. O altă rețetă rapidă, dar care are nevoie de timp de pregătire pentru că o las peste noapte în frigider e budinca de chiaTot ce fac e să combin 2-3 linguri de semințe de chia cu un pahar de lapte (după preferințe – eu folosesc fără lactoză fiindcă am o mică intoleranță) și cu fructe uscate sau proaspete. De data asta am folosit fructe de goji.SLOOP-1-21

Budinca de chia este o variantă foarte bună pentru persoanele celiace sau care se confruntă cu intoleranța la gluten.

5. Încă o variantă gluten-free safe este quinoa folosită pe post de cereale cu smoothie, puțină miere și nuci. Poți lăsa quinoa peste noapte în apă, iar dimineața se gătește timp de 5 minute în tigaie. Dacă nu o hidratezi înainte, se va găti în 15 minute.SLOOP-1-33

 

SLOOP-1-31Chiar dacă oficial s-a terminat vara, eu o să continui să-mi fac smoothiebowl-uri la micul dejun și pe parcursul toamnei, cu fructe de sezon. 

photo credits: Teodora Iacob

1.09.2016

Împărtășește-ți părerea